Gouden toekomst voor Toyota

Toyota heeft op de Salon van Parijs het concept van de vermoedelijke opvolger van de Corolla gepresenteerd: de Auris. De naam is afgeleid van het Latijnse woord voor goud en daarom is het studiemodel ook in die kleur gespoten, en natuurlijk om aandacht te trekken.

Toyota claimt de Auris van binnenuit te hebben ontworpen. Dat houdt in dat het interieur centraal staat bij de nieuwe creatie. Veel ruimte en comfort moeten vooral indruk maken op zakelijke rijders in het C-segment. Alle bedieningsorganen zijn op ergonomisch verantwoorde posities geplaatst. De filosofie van binnen naar buiten komt het best naar voren in het panoramische glazen dak, waardoor vanuit de ruimte, de ruimte bekeken kan worden.

Buiten
Maar natuurlijk heeft Toyota niet alleen aandacht aan de binnenkant besteed. Uitgangspunten bij de ontwikkeling van het exterieur zijn kracht en dynamiek, wat onder meer tot uiting komt door de brede schouders en korte overhang. Ook de 19 inch lichtmetalen wielen, opvallende koplampen, prominente remklauwen en lage achterbumper met geïntegreerde chromen uitlaatpijpen duiden op een sportief karakter.

Tags: